Nog meer info         ( scroll ook verder naar beneden)

De tien pijlers



De projectleider


Artikelen over het  redzaamheids-lezen

Lees ook:
-Tijdschrift voor Remedial Teaching jrg. 26, 2018, nr. 4 over het racelezen en het redzaamheidslezen.
-Diverse artikelen op LinkedIn

De R-versie van de DMT-oefenmap


In het kader van de leesbegeleiding van kinderen met een vertraagde leesontwikkeling wordt er gebruik gemaakt van de R-versie van de DMT-oefenmap.
[Zie voor informatie deze link]

Het eerste voortgangsrapport



Nog meer info

10 mogelijke effecten



Het werkboek



Binnen het redzaamheidsproject wordt er gebruik gemaakt van een WERKBOEK. Dat werkboek is via de webwinkel op www.pravoo.com ook te bestellen door mensen die niet aan het project meedoen. Het bevat de volgende hoofdstukken:
Inleiding en overzicht, 3 

1. Overzicht van het project en het werkboek, 5

2.  Korte inleiding, 7

3.  Projectplan, 10

4.  Het draaiboek, 15

5.  Altijd alle drie de DMT-kaarten?, 16

6.  De aangepaste instructie DMT,  17

7. Toekomstmuziek en andere belangrijke opmerkingen, 24

8. Redzaamheidslezen; het onderwijs, 26

9. De speciale leesbegeleiding,  28

10.A Het logboek van leerkrachten groep 3, 31

10.B Het logboek van leerkrachten van groep 4, 5, 6 of 7, 34 

Bijlagen, 37   

 

De bijlagen bij het werkboek

Het werkboek bevat een groot aantal bijlagen in het werkboek en nog een groot aantal bijlage, los bij het boek.
· A. de begrippen en termen, 38

· B. De digitale bijlagen, 40

· C. de 6 scoreformulieren en Pravookaart 3, 41

· D. Instructiekaart DMT-onderzoek, 51

· E. Scorevoorstellen gedetailleerd, 52

· F. Een voorbeeld van een leerlijn technisch lezen, 53

· G. Verantwoording van de normen, 54

· H. Redzaamheidsgrafiek en tabel, 60

· I. En het AVI-onderzoek dan?, 61

· J. De oudervoorlichting, 62

· K. Privacyverklaring, 63

· L. Het portfolio, 65

· M. Dyslexie en de redzaamheidslezen, 67

·  N. De toetsingscriteria, 69

· O. Andere pakketten naast de pakketten van het redzaamheidsproject, 73

· P. Naar het voortgezet onderwijs, 75

· Q. De betekenis van het aantal fouten bij de DMT, 76

· R. Begrijpend lezen, 78

· S. Meer informatie, 91

· T. Aanpassingen van methodegebonden toetsen, 96

· U. Voorstellend lezen, 104

· V. Exegese van de toetsinstructie, 107

· W. Samenwerking met het samenwerkingsverbanden en andere instanties, 109

· X. Combinatietoets fonemisch bewustzijn, 111

· Y. Stillezen als doel, 112

· Z. Woordbeeldautomatiseringstoets, 117

· Z.1 Toestemmingsbrief, 127

· Z.2 Contacten met de gemeente, 130

· Z.3 Data Protection Impact Assessment, 131

· Z.4 De DMT-kaart 3 en de relatie met  de R-versie van de DMT-oefenmap, 132